Užfiksavo klaikų vairuotojų elgesį: kamikadzės, ne kitaip DELFI skaitytojas kelyje Panevėžys-Radviliškis užfiksavo itin pavojingai lakstančius vairuotojus. Įrašą peržiūrėję ekspertai skaičiuoja daugybę pažeidimų ir džiaugiasi, kad laimingo atsitiktinumo dėka šįkart nelaimės pavyko išvengti. Vairavimo mokyklos „Dorkanas“ vairuotojų mokytojas, Darius Kanapinskas įvardina: „Kamikadzės, ne kitaip“. Nors užfiksuotas įrašas trunka mažiau nei minutę, ekspertai įvardina eilę vairuotojų padarytų pažeidimų. „Pirmiausia – ištisinės linijos kirtimas, net nesuskaičiavau, berods, keturis ar penkis kartus. Taip pat buvo pažeistas kelių eismo taisyklių 136 punktas apie lenkimo taisyklių pažeidimus: nebuvo laikomasi nei priekinio atstumo, nei šoninės, nei sugrįžimo distancijos. Vairuotojai turi laikytis reikalavimo grįžti į savo eismo juostą tik tada, kai distancija yra saugi: kaip mes mokome, tai galima daryti tuomet, kai vidiniame vaizdo veidrodėlyje matai aplenktą automobilį. Taip pat pažeidžiama 140 punkto 3 dalis, kurioje nurodoma, kad negalima lenkti, kai yra blogai matomas kelias, o ten buvo kelio vingis ir matomumas tikrai ribotas“, – sako D. Kanapinskas.vienas pažeidimas, kad vairuotojai lenkdami, manevruodami privalo įspėti kitus posūkio signalais – taigi pažeista ir 82 punkto antra dalis. Kalbant iš saugaus eismo perspektyvos ir apie saugaus atstumo laikymąsi, į jį taip pat neatsižvelgta. Yra neįvertintas greičių skirtumas, automobiliai susilygina, tada vairuotojai šoka į priešpriešinį eismą ir iš karto matome variantą „gazas-dugnas“. Dėl tokio elgesio ir nutinka nelaimės, kai susiduria priešpriešiais važiuojantys automobiliai. Ypač tai būdinga, kai automobilis turi galingesnį variklį, prabuksuoja ratai, tada prarandamas greitis ir sugaištamas laikas. Čia, gaila, nėra užfiksuota greičio, bet spėju, kad ten kur krašto kelias jis buvo apie 90-100 kilometrų per valandą. Tuomet viena sekundė mums kainuoja nuo 25 iki 30 metrų, tai yra žvėriškas laiko skirtumas“, – skaičiuoja ekspertas. Dar vienas akivaizdus vaizdo įraše matomas pažeidimas – lenkimas per pėsčiųjų perėją, tai yra, 140 punkto 4 dalis. „Chuliganiškas vairavimas čia peržengia visas ribas. Už tokį vairavimą mažų mažiausiai turėtų būti atimta teisė vairuoti“, – vertina D. Kanapinskas. B. Kaminskis atkreipia dėmesį, kad tokį pažeidimą darantys vairuotojai turi pagalvoti apie tai, kad gali nespėti sustabdyti kelyje pasirodžius praeiviui ar, pavyzdžiui, iššokus vaikui. „Be to, reikia galvoti ir apie kitus vairuotojus, kurie galbūt vairuoja silpniau. Jei jie pamatys priešpriešiais atlekiantį automobilį, gali išsigąsti, pasimesti ir tuomet neišvengsime autoįvykių – kiek tokių atvejų būna“, – sako jis, pridurdamas, kad pats irgi naudoja vaizdo registratorių ir per dieną užfiksuoja bent dvi dešimtis situacijų, kurios galėjo baigtis avarijomis.Spėja, kad toks elgesys įprastas D. Kanapinskas spėja, kad įraše užfiksuotiems vairuotojams toks vairavimo stilius įprastas. „Galbūt šįkart viskas ir baigėsi laimingai, bet, deja, čia matosi, kad vairuotojas tai daro tikrai ne pirmą kartą. Pagal jo vairavimo stilių spėju, kad tai yra vietinė fauna, toks jausmas, kad tai yra jo kasdienybė. Abejoju, ar pirmą kartą važiuojantis tokiu keliu drįstų taip elgtis“, – savo nuomone dalinasi D. Kanapinskas. Kodėl vairuotojai taip elgiasi? Kaip DELFI yra sakęs psichologas Gediminas Navaitis, dažniausiai agresyviais vairuotojais tampa asmenys su maža saviverte. „Atkreipčiau dėmesį, kad tie „laimėjimai“, kuriuos mes gauname agresyviai elgiantis, yra labai menki. Toks žmogus tiesiog yra įpratęs, kad kiti jam turėtų užleisti kelią, ir manantis, kad tik agresyviu būdu gali įgyti vertę, todėl atitinkamai ir elgiasi. Giluminė priežastis yra bendras savęs vertinimas. Jei žmogus netiki, kad yra svarbus ir vertingas, jis bando vertę įgyti nustumdamas, žemindamas kitus“, – agresyvų elgesį kelyje komentavo jis.
Mūsų svetainė naudoja slapukus (angl. cookies). Šie slapukai naudojami statistikos ir rinkodaros tikslais.
Jei Jūs sutinkate, kad šiems tikslams būtų naudojami slapukai, spauskite „Sutinku“ ir toliau naudokitės svetaine.
Kad veiktų užklausos forma, naudojame sistemą „Google ReCaptcha“, kuri padeda atskirti jus nuo interneto robotų, kurie siunčia brukalus (angl. spam) ir panašaus tipo informaciją.
Taigi, kad šios užklausos forma užtikrintai veiktų, jūs turite pažymėti „Sutinku su našumo slapukais“.
Šie slapukai yra būtini, kad veiktų svetainė, ir negali būti išjungti. Šie slapukai nesaugo jokių duomenų, pagal kuriuos būtų galima jus asmeniškai atpažinti, ir yra ištrinami išėjus iš svetainės.
Našumo slapukai
Šie slapukai leidžia apskaičiuoti, kaip dažnai lankomasi svetainėje, ir nustatyti duomenų srauto šaltinius – tik turėdami tokią informaciją galėsime patobulinti svetainės veikimą. Jie padeda mums atskirti, kurie puslapiai yra populiariausi, ir matyti, kaip vartotojai naudojasi svetaine. Tam mes naudojamės „Google Analytics“ statistikos sistema. Surinktos informacijos neplatiname. Surinkta informacija yra visiškai anonimiška ir tiesiogiai jūsų neidentifikuoja.
Reklaminiai slapukai
Šie slapukai yra naudojami trečiųjų šalių, kad būtų galima pateikti reklamą, atitinkančią jūsų poreikius. Mes naudojame slapukus, kurie padeda rinkti informaciją apie jūsų veiksmus internete ir leidžia sužinoti, kuo jūs domitės, taigi galime pateikti tik Jus dominančią reklamą. Jeigu nesutinkate, kad jums rodytume reklamą, palikite šį langelį nepažymėtą.