Pripustytos gatvės ir kelius sukaustęs šaltis galvos skausmu tapo ne tik kelininkams, bet ir „žaliems“ vairuotojams, su tokiomis eismo sąlygomis susidūrusiems pirmą kartą. „Geriau iš viso nevairuoti žiemą, nes kiekvieną kartą man atrodo, kad patirsiu infarktą“, - tvirtino skaitytoja Jurgita. DELFI susisiekė su kelių vairavimo mokyklų atstovais, kurie pateikė savo nuomonę dėl Jurgitos aprašytos laiške situacijos. Sutinka, kad būtų naudinga, bet ne per prievarta Vairavimo mokyklos „Dorkanas“ saugaus eismo mokytojas Darius Kanapinksas patvirtino, kad visiems, kurie teises laikėsi vasarą, pavasarį ar rudenį, papildomos vairavimo pamokos žiemą – būtų labai naudingos, tačiau vis dėlto jos neturėtų būti priverstinės, o žmogus turėtų pats sąmoningai suvokti, kad jam jų reikia. „Tie, kurie teises laikėsi, tarkime, vasarą, kaip bebūtų gaila, nėra patyrę slidžios dangos ir nežino, ką tai reiškia, todėl buvo daug pasvarstymų, kad pradedantieji turėtų turėti ir ekstremalaus vairavimo pamokų, bet mano nuomonė apie ekstremalų vairavimą truputį „kreiva“, nes per jas tu turi iššaukti tą slydimą, o žiemos metu pajunti tą visai kitaip. Be to, daug kam tas ekstremalus vairavimas yra tiesiog elementari atrakcija ir jiems labiau tai yra ne patirties, o tiesiog faina“, - sako jis. „Bendra diskusija su visuomene ir vairavimo mokyklomis turėtų būti, galbūt kažkas išsirutuliotų, nes žmogaus priversti visgi negali. Galbūt tai galėtų būti priverstinis patikrinimas, nes, pavyzdžiui, dabar jau patapo taip, kad tik 18 metų sueina ir jau turi gauti ir brandos atestatą, ir vairuotojo pažymėjimą. Paskui atsitinka taip, kad kelis metus tas pažymėjimas guli stalčiuje ir žmogus įgūdžius apskritai praranda, o jokio priverstinio tikrinimo šiai dienai nėra. Vyresniems žmonėms vairavimo mokykla tegali pasiūlyti paimti papildomas pamokas, jos gali būti rekomenduojamos, gali būti sudaryti speciali programa, bet privesti eiti į tokias pamokas – mokykla tikrai negali. D. Kanapinskas svarsto, kad gal ir galėtų būti taip, kad, pavyzdžiui, asmuo turėtų daugiau vairavimo pamokų, tarkime, šešiolika, o ne penkiolika privalomų, kaip dabar, ir viena galėtų būti palikta šaltajam metų laikui, kai žmogus, kad ir išsilaikęs teises, galėtų išnaudoti tą pamoką slidžiame kelyje komplikuotose sąlygose. Tačiau jis sako, kad tai tėra tik pasvarstymai, kurie vargu, ar pasiteisintų, nes kyla abejonių, ar tikrai visi pasinaudotų ta paskutine pamoka, o ir neaišku, kiek per tą pamoką pavyktų patirti ir išmokti, kokios tuo metu būtų oro ir kelio dangos sąlygos ir ar ta pamoka išvis pasiektų norimą tikslą.„Sutinku, kad pavojai yra, bet kiek mąstau dėl tų privalomų pamokų – niekaip netelpa galvoje kaip jas galima būtų padaryti privalomas. Be to, juk žiemos žiemoms nelygios, - svarsto jis. - Geriausia, kad pats žmogus ateitų ir pasakytų, kas jam nesiseka ir tokių mokinukų mes turime, kurie, nors ir turi jau teises, – nesijaučia stiprūs. Tada jie tiksliai pasako, kaip aš vadinu, simptomus ir tu žinai, kurioje vietoje tiksliai jam reikia padėti, ar parodyti kaip ABS tiksliai veikia, ar dar kas. Dėl ABS tai aš ir vasarą stengiuosi parodyti kaip ji veikia – išlipi ir palygini, kur sustojimas buvo su ABS ir be. Ir įdomumas tame, kad be ABS tu sustoji arčiau. Bet tai yra geras dalykas, dėl kurio automobilis išlieka valdomas, todėl reikia tą parodyti, kad žmogus nebijotų. Jis turi suprasti, kad stabdymo metu rankos ir kojos turi veikti atskirai, ir suvokti, kodėl taip turi būti.“ Siūlo pradėti mokytis žiemą Darius Kanapinskas apskritai mano, kad dabar, kai keliai slidūs ir dažnai sninga, yra pats geriausias metas mokytis vairuoti, nors tai patinka ne visiems. „Dabar kaip tik turiu B kategorijos grupelę, gal kokių 14 žmonių. Bet nemažą dalį,o ta nemaža – tai gal kokių 12 žmonių, niekaip negalima prikalbėti eiti vairuoti. Taip, tai sudėtingas periodas, mokiniai labai pavargsta, bet tai yra maksimali patirtis“, - sako jis. Tie, kurie turi laiko mokytis vairuoti tiek žiemą, tiek kitais metų laikais, D. Kanapinskas siūlo išdrįsti mokytis būtent žiemą, nes paskui vairuoti nebus taip baisu ir nekils tokių problemų, kada vairuoti žiemą tiek baisu, kad išvis nesinori. „Aš tik už. Kas eina mokytis per šaltį, šlapdribą – patirtį gauna visokeriopą. Ir valytuvus įsijungia, ir visos galūnės gali dirbti atskirai – taip galima išmokti, kaip jas sujungti į vieną sistemą. Taip ir turi būti, o ne kaip kokį pavasarį, kada paukščiukai čiulba, oras gražus, o per visą mokymąsi net valytuvų neina įsijungti“, - sako jis.
Mūsų svetainė naudoja slapukus (angl. cookies). Šie slapukai naudojami statistikos ir rinkodaros tikslais.
Jei Jūs sutinkate, kad šiems tikslams būtų naudojami slapukai, spauskite „Sutinku“ ir toliau naudokitės svetaine.
Kad veiktų užklausos forma, naudojame sistemą „Google ReCaptcha“, kuri padeda atskirti jus nuo interneto robotų, kurie siunčia brukalus (angl. spam) ir panašaus tipo informaciją.
Taigi, kad šios užklausos forma užtikrintai veiktų, jūs turite pažymėti „Sutinku su našumo slapukais“.
Šie slapukai yra būtini, kad veiktų svetainė, ir negali būti išjungti. Šie slapukai nesaugo jokių duomenų, pagal kuriuos būtų galima jus asmeniškai atpažinti, ir yra ištrinami išėjus iš svetainės.
Našumo slapukai
Šie slapukai leidžia apskaičiuoti, kaip dažnai lankomasi svetainėje, ir nustatyti duomenų srauto šaltinius – tik turėdami tokią informaciją galėsime patobulinti svetainės veikimą. Jie padeda mums atskirti, kurie puslapiai yra populiariausi, ir matyti, kaip vartotojai naudojasi svetaine. Tam mes naudojamės „Google Analytics“ statistikos sistema. Surinktos informacijos neplatiname. Surinkta informacija yra visiškai anonimiška ir tiesiogiai jūsų neidentifikuoja.
Reklaminiai slapukai
Šie slapukai yra naudojami trečiųjų šalių, kad būtų galima pateikti reklamą, atitinkančią jūsų poreikius. Mes naudojame slapukus, kurie padeda rinkti informaciją apie jūsų veiksmus internete ir leidžia sužinoti, kuo jūs domitės, taigi galime pateikti tik Jus dominančią reklamą. Jeigu nesutinkate, kad jums rodytume reklamą, palikite šį langelį nepažymėtą.